Om ridlägret

Nu, tar jag mig tid för att blogga :D

Ridlägret var enligt mig väldigt lärorikt ;)

MÅNDAGEN: Kom fram vid tolvslaget, vi åt blev tilltalade hästar, fixade i stallet och red:)
Jag fick en häst som heter Walther, Walther är en mycket stor kille han är fux och en riktig gosig häst :)
Men iaf så hade vi dressyr, han är riktigt duktig i dressyr, men man måste jobba med han för att han ska gå riktigt fint, i bland under ridpasset försökte han lura mig och börjde bara på halsen utan att trampa under sig, men oftast gick han riktigt fint även om jag fick jobba :)
På kvällen åt vi pizza, tittade på film och spelade spel :)

TISDAGEN: Vi gick upp så vi var i stallet kl 7. Vi fodrade, åt frukost och sedan släppte ut de hästar som vi inte skulle ha, sen jobbade vi lite i stallet sen fixade 4st sina hästar (den gruppen jag var med i ) Sen gick vi in i ridhuset. Den här lektionen var Walther mycket pigg men för de mest så gick de bra, vi hoppade en meter tyckte hindret va jätte litet men de va väl för Walther är så stor ;)

Ah de va väl typ de? Men Walther är iaf underbar ;D


bild från förra gången jag var i Svärdsjö med skolan på ridläger, då hade jag Dennis, Marielle har fotat bilden ;)

/Linn♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0