han ville inte...

Nej idag ville verkligen inte Franz som jag ville.

När jag gick til hagen kom han halv springande emot mig, aww<3
Fixade med honom i stallet, den vanliga visan, borsta, sadelel, träns mm.
Red i ridhuset i ca 45-50 min.
Jag började med att värma upp ordentliget, skritta, trava, galoppera, börja osv.
Redan vid uppvärmningen kännde jag att han inte ville, han lyssnade inte stängde bara av och vart hur jäkla stark som helst, så jag bestämde mig för att göra något han tycker är kul.
Så jag körde ORDENTLIGA tempo växlingar.
När jag gjort de ett tag så vart de från halt till galopp 5 galopp steg sen sakta av, och sen mindre och mindre, gjorde lika i de andra gångarterna, när jag kände att han va med och ville jobba så började jag ställa, börja och så. Tycker de är ett bra tips att göra så, då vill oftast hästen jobba, när man busat till de lite innan :D


En av dom första gångerna jag red Franz :D

/Linn♥

Kommentarer
Postat av: felicia

fina, tävlar du något ?:)

2010-11-03 @ 19:33:06
URL: http://feliciaharrysson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0